Zacznijmy od tego, co to w ogóle są gry MMORPG. Skrót oznacza Massively Multiplayer Online Role Playing Game – rodzaj gier komputerowych RPG, w których duża liczba graczy może grać ze sobą w wirtualnym świecie. Podobnie jak w innych rodzajach RPG gracz wciela się w postać i kieruje jej działaniami. Dostęp do gier MMORPG zwykle jest zapewniany przez producenta gry.
Na wstępie zaznaczę, że Margonem jest całkowicie polską grą. To już duży plus patrząc z perspektywy młodych graczy którzy dopiero zaczynają przygodę z tematem. Gra jest całkowicie darmowa, ale jak to zwykle bywa w grach komercyjnych możesz ułatwić sobie rozgrywkę kupując „Smocze Łzy” za które płacisz naszymi polskimi PLN'ami. To tyle z podstawowych informacji - Zakładamy konto!
Mija 20 sekund, nasz pierwszy ważny wybór który ma duży wpływ na naszą przyszłą rozgrywkę - wybór profesji. Wybieramy spośród paladyna, wojownika, tancerza ostrzy, łowcy, tropiciela i maga. Każda z profesji różni się od pozostałych szybkością, atakiem, siłą, intelektem czy wieloma innymi parametrami.
Następnym krokiem jest już wejście do gry. Naszym oczom ukazuje się przyjemny interfejs napisanego w php silnika gry (link poniżej).
http://img718.imageshack.us/img718/7916/asd1t.png
Od tej pory zaczyna się nasza przygoda. Wyznacznikiem zaawansowania rozwoju naszej postaci jest poziom, coraz częściej nazywany, z języka angielskiego, levelem postaci. Pokonując potwory czy wykonując zadania (popularne Questy) zdobywamy doświadczenie, które kumulując się, w końcu daje efekt w postaci kolejnego levelu.
W zależności od profesji oraz poziomu, brnąc dalej, możemy używać nowych broni, hełmów, kolczug... Jednym słowem ekwipunku. Nowe, w tym przypadku znaczy lepsze, wiec i my stajemy się lepsi, co przejawia się poprawieniem parametrów postaci. Krótko – pokonujemy coraz lepszych przeciwników. Na tym poziomie można się znudzić, na szczęście autorzy projektu zadbali o to aby grę urozmaicić. Do dyspozycji mamy chat, za pomocą którego możemy wymieniać zdania z innymi graczami, rozmawiać z nimi, umawiać się na wspólne "expienie" lub po prostu traktować go jako chat typu interia czy wp.
Jednak czymże byłaby gra bez rywalizacji! W Margonem oczywiście możemy walczyć między sobą.
Powiedzmy - ten sam poziom, inny ekwipunek, inna profesja, inne parametry i oczywiście elementy losowe. Wygram czy nie wygram… Przegrałem, musze coś z tym zrobić! I znów kolejny poziom, znów wymiana ekwipunku - teraz dam mu radę! Na tym polegają MMORPG.
Margonem nie jest grą która się kończy, nie mamy możliwości "przejścia jej". Możemy wykonać wszystkie zadania, możemy mieć największy poziom oraz ekwipunek najlepszy z możliwych... Administracja zadbała jednak o to, aby gra cały czas się rozwijała. Jak napisał, całkiem niedawno, główny administrator serwisu "Margonem jest grą otwartą i nie mamy zamiaru jej zamykać".
Cóż, napisać można jeszcze dużo, dużo więcej. Pominąłem takie elementy jak: mechanika gry, miasta, klany, serwery prywatne, handel u aukcjonerów, pocztę i wiele, wiele innych, których nie sposób zmieścić w tak krótkim wpisie. W grę po prostu trzeba zagrać.
Na koniec moje oceny:
Interakcja : 8/10
Poziom trudności: 5/10
Grafika : 7/10
"Zjadanie czasu", po wczuciu się w klimat - 10/10, oparte o własne doświadczenie
Autor: Piotr Piwowar
Źródła:
Na wstępie zaznaczę, że Margonem jest całkowicie polską grą. To już duży plus patrząc z perspektywy młodych graczy którzy dopiero zaczynają przygodę z tematem. Gra jest całkowicie darmowa, ale jak to zwykle bywa w grach komercyjnych możesz ułatwić sobie rozgrywkę kupując „Smocze Łzy” za które płacisz naszymi polskimi PLN'ami. To tyle z podstawowych informacji - Zakładamy konto!
Mija 20 sekund, nasz pierwszy ważny wybór który ma duży wpływ na naszą przyszłą rozgrywkę - wybór profesji. Wybieramy spośród paladyna, wojownika, tancerza ostrzy, łowcy, tropiciela i maga. Każda z profesji różni się od pozostałych szybkością, atakiem, siłą, intelektem czy wieloma innymi parametrami.
Następnym krokiem jest już wejście do gry. Naszym oczom ukazuje się przyjemny interfejs napisanego w php silnika gry (link poniżej).
http://img718.imageshack.us/img718/7916/asd1t.png
Od tej pory zaczyna się nasza przygoda. Wyznacznikiem zaawansowania rozwoju naszej postaci jest poziom, coraz częściej nazywany, z języka angielskiego, levelem postaci. Pokonując potwory czy wykonując zadania (popularne Questy) zdobywamy doświadczenie, które kumulując się, w końcu daje efekt w postaci kolejnego levelu.
W zależności od profesji oraz poziomu, brnąc dalej, możemy używać nowych broni, hełmów, kolczug... Jednym słowem ekwipunku. Nowe, w tym przypadku znaczy lepsze, wiec i my stajemy się lepsi, co przejawia się poprawieniem parametrów postaci. Krótko – pokonujemy coraz lepszych przeciwników. Na tym poziomie można się znudzić, na szczęście autorzy projektu zadbali o to aby grę urozmaicić. Do dyspozycji mamy chat, za pomocą którego możemy wymieniać zdania z innymi graczami, rozmawiać z nimi, umawiać się na wspólne "expienie" lub po prostu traktować go jako chat typu interia czy wp.
Jednak czymże byłaby gra bez rywalizacji! W Margonem oczywiście możemy walczyć między sobą.
Powiedzmy - ten sam poziom, inny ekwipunek, inna profesja, inne parametry i oczywiście elementy losowe. Wygram czy nie wygram… Przegrałem, musze coś z tym zrobić! I znów kolejny poziom, znów wymiana ekwipunku - teraz dam mu radę! Na tym polegają MMORPG.
Margonem nie jest grą która się kończy, nie mamy możliwości "przejścia jej". Możemy wykonać wszystkie zadania, możemy mieć największy poziom oraz ekwipunek najlepszy z możliwych... Administracja zadbała jednak o to, aby gra cały czas się rozwijała. Jak napisał, całkiem niedawno, główny administrator serwisu "Margonem jest grą otwartą i nie mamy zamiaru jej zamykać".
Cóż, napisać można jeszcze dużo, dużo więcej. Pominąłem takie elementy jak: mechanika gry, miasta, klany, serwery prywatne, handel u aukcjonerów, pocztę i wiele, wiele innych, których nie sposób zmieścić w tak krótkim wpisie. W grę po prostu trzeba zagrać.
Na koniec moje oceny:
Interakcja : 8/10
Poziom trudności: 5/10
Grafika : 7/10
"Zjadanie czasu", po wczuciu się w klimat - 10/10, oparte o własne doświadczenie
Autor: Piotr Piwowar
Źródła:
huj
OdpowiedzUsuń